commercial break

02 December 2014

Tasik Biru Johor

Assalamualaikum.

Kali ini GR nak berkongsi sedikit info mengenai salah satu tempat yang sedang viral media sosial iaitu Tasik Biru di Johor. 

Tasik Biru Johor
GR pun sebenarnya baru tahu kewujudan tasik ini baru-baru ini apabila ternampak post di facebook. Tasik ini terletak di Seri Alam, Johor berhadapan dengan Unikl. Menurut info yang GR terima, tasik ini sebenarnya bekas kawasan kuari yang ditutup kerana berlakunya tragedi letupan yang mengorbankan nyawa seorang pekerja pada tahun 2013. Mungkin kerana kawasan ini dibiarkan tanpa ada apa-apa aktiviti, maka terhasilnya tasik ini.

Kawasan larangan sebenarnya
Awas, bagi sesiapa yang ingin pergi ke  kawasan ini, anda harus menanggung risikonya sendiri kerana ianya adalah kawasan larangan. GR tak tahu berapa lama kawasan ini akan dibiarkan tanpa pengawasan, namun sebaiknya anda berjaga-jaga dan faham akan risiko berkunjung ke tempat ini.

Trek mendaki yang agak curam
Untuk sampai di kawasan atas, anda perlu melakukan sedikit pendakian yang bagi GR agak curam kawasannya. Sila berhati-hati dan pakai pakaian yang sesuai. Kalau pakai dress ataupun skirt, mungkin sukar bagi anda semua untuk naik ke atas.

Kawasan tinggi dan berbahaya


Kawasan di atas juga berbahaya bagi kanak-kanak dan seeloknya pantau sebaik mungkin sekiranya anda membawa anak-anak kecil. Ketinggiannya GR anggarkan dalam 70 meter untuk ke bawah tanpa ada sedikit halangan pun. Jadi sila berjaga-jaga. Apa pun, tempat ini memang cantik dan sesuai untuk mengambil gambar.Sekian saja sedikit perkongsian dari GR untuk kali ini.

notakakikiri:- Penat juga nak daki sebenarnya, huhuhu.

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails