commercial break

13 April 2011

Biskut dan maggi dalam baldi itu

Assalamualaikum. Hai semua.
GR baru sudah menjalani majlis BBQ bersama rakan-rakan sekelas. Majlis tersebut sangat menyeronokkan dan mengeratkan lagi hubungan kami semua rakan-rakan sekelas, insyaallah.
Ingat lagi tak entri selipar sebelum ni? Kalau beberapa hari yang lepas GR dah ceritakan mengenai perihal selipar bagi pelajar-pelajar asrama, kali GR akan ceritakan perihal yang lain pula. Jom tengok perihal apa lagi yang ada.

1. Makan maggi guna gayung dan minum air dalam baldi

sumber google

+

sumber google


Hah, bagi yang tidak pernah tinggal di asrama, jangan pelik dengan perkara ini. Ini kisah benar, tiada yang benar melainkan benar-benar belaka. Perkara ni biasanya terjadi apabila ada majlis kenduri kesyukuran di dalam bilik atau lebih mesra dipanggil dorm. Hah, biasanya kami buat begini apabila mahu makan dan minum secara beramai-ramai dan harap anda maklum bahawa pelajar yang tinggal di asrama tidak mempunyai bekas yang besar untuk mengisi makanan ini. Terima kasih.

2. 'Mengangkat' sesama sendiri

Ok, maaf atas kesalahan tatabahasa di atas. Sebenarnya maksud GR adalah aktiviti adik dan abang atau kakak angkat. Perkara ni memang biasa terjadi di asrama. Apabila sudah ada abang atau kakak angkat, maka pelbagai kelebihan yang pelajar tersebut dapat. Salah satu kelebihannya adalah dapat makan percuma apabila dibelanja oleh abang atau kakak angkat tersebut. Bukan sekali dua, malah ada yang berkali-kali dibelanja. Apa yang merunsingkan adalah, orang-orang yang mengambil adik angkat ni kadang-kadang bukan tak ada adik beradik, tapi tetap mahu mengambil adik angkat juga. Mungkin atas dasar rindukan adik di rumah?

3. Berenang di tengah malam dalam kolam

"Selamat hari jadi, selamat hari jadi, selamat hari jadi, selamat hari jadi" nyanyian ketika majlis hari jadi.
Sepatutnya detik menyambut hari jadi menjadi kenangan indah bagi semua orang, diiringi nyanyian bersama-sama oleh rakan-rakan dan juga tiupan lilin kek. Tapi tidak bagi pelajar asrama. Bagi kami pelajar asrama, detik hari lahir merupakan antara detik ngeri kerana kolam ikan yang indah dan sejuk sedia menanti kami. Sesiapa yang menyambut hari lahir akan ditangkap sebelum dihukum berenang di tengah malam di dalam kolam atau dalam erti kata lain dicampak ke dalam kolam. Sejuk tau mandi tengah-tengah malam. Nasib baik GR tak pernah kena, sebabnya tarikh lahir GR mesti waktu cuti sekolah, hehe.

4. Oi, ada biskut tak? 

sumber google


"Adik, oh adik yang baik, ada biskut tak?". 
Berbeza dengan hantu karipap yang diceritakan oleh kumpulan Balas dalam maharaja lawak minggu pertama, bukan hantu yang akan datang mengetuk tingkap, tetapi senior-senior datang mengetuk pintu. Hah, yang ini perkara yang biasa terjadi kepada pelajar asrama. Tujuan mereka datang adalah untuk meminta belas ihsan supaya diberikan bantuan makanan waktu tengah malam. Perhatian, hanya pada waktu tengah malam kerana senior tak boleh kena cahaya matahari, nanti terbakar, haha.

Ok, rasanya cukup untuk kali ni. Nanti GR akan sambung untuk entri berkaitan hantu di asrama, alang-alang dah sebut mengenai hantu tadi kan. Jadi, nantikan sambungan entri ini pada waktu yang lain. Sekian sahaja, terima kasih, wassalam.

nota kaki kiri: Seronok makan maggi dalam baldi


9 comments:

pink said...

Hahaha kenangann lah nihh :P

Anonymous said...

hahaha....yeah atok..cucu pon mengalami peristiwa yg sama...:P

i am S!L4H.. said...

errr makan dlm baldi? ohtidakdotcom. heeee

Payche said...

Teringat lak zaman2 kat hostel dulu~

;-)

ejulz said...

selalu je dgr member2 makan mee lam baldi.. dgr je laa.. haHa

Nak mintak pandangan sikit.. heHe "Urat Oh Urat kenapa berdenyut!! "

cik_zetty said...

rinduuuuuu zaman sekolah kt asrama dulu, benda2 mcm nie mmg benar & PALING TAK SUKE kalau berangkat2 nie, wut the nyahhhhh nak berangkat huhu =.=

Fitri Karim said...

pink: tau takpe.

anon: ops makcik!

silah: ohbenar.com, ini perkara benar, hehehe.

payche: sebab teringatlah yang keluar entri ni. hehehe

ejulz: hohoh, cubalah buat sekali.

cik zetty: ya kan, perkara benar yang diceritakan ni. eh, samalah kita, hehehe..

=)

i am S!L4H.. said...

haha ohbenar.com?nk guling2 bole? haha

Fitri Karim said...

silah: guling hati-hati, nanti terguling sampai ke dalam parit pulak :P

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails