commercial break

23 April 2011

Kau Samseng Eh?

Assalamualaikum w.b.t.
Saat entri ni ditaip, baru je 30 minit yang lalu GR tiba di Shah Alam. Nampak tak kat situ, bagaimana cinta dan sayangnya GR kepada blog, hehehe.

Anda biasa tak memandu di lebuhraya, samada menaiki kereta, motorsikal ataupun lori? Jadi apa perasaan anda ketika memandu di lebuhraya? Suasana yang sedikit berbeza kan, tak sama dengan jalan-jalan di kawasan bandar. Tapi bukan perbezaan tu yang ingin diceritain, eh bahasa indonesia pulak.

Pernah tak anda semua berhadapan dengan samseng-samseng di lebuhraya. Bukanlah samseng yang ugut minta duit, atau samseng yang duduk tepi jalan nak mengacau anak dara tu, tapi samseng yang menghimpit kenderaan yang mereka tak puas hati, ada juga sampai bergaduh di tepi jalan walaupun kadang-kadang mereka sendiri yang bersalah. GR setakat ni pernahlah sekali berhadapan dengan situasi macam ni. 

bukan samseng yang camni (sumber google)

yang ni lagilah bukan, hehehe (sumber google)

Nak dipendekkan ceritanya, pengalamannya begini, si pemilik kereta ni tak puas hati dengan GR dan kawan-kawan yang sedang dalam perjalanan. Sebabnya, kami memberi isyarat kepada dia supaya merendahkan lampu hadapan kereta. Ada ke patut pasang lampu tinggi masa tengah sesak di lebuhraya. Jadi, kami berilah isyarat pada dia suruh rendahkan lampu tu hah. Alah, isyarat guna tangan je, bukannya buat apa sangat. Lepas kami bagi isyarat tu, dia pun tak puas hati. Ada peluang dia pintas kereta kami, lepas tu dia buat brek mengejut masa tengah sesak-sesak tu. Kami yang dalam kereta ni pun macam, WTFish? 

tu dia, lagi samseng!! (sumber google)


"Ok, rileks bang. Jangan layanlah dia tu. Biar je" kata Peah (bukan nama sebenar)

Pemandu tu, kawan GR nasib baik bukan seorang yang panas baran tak tentu hala. Jadi, biarkan je kereta tu. Ingatkan dah habislah tak puas hatinya tu, rupanya ada lagi. Lagi sekali masa dia ada kat sebelah kereta kami ni hah, dia himpit kereta secara tiba-tiba. Nasib baik pemandu ni pernah memandu F1 dulu (ok lebih-lebih), sempatlah brek untuk elak. Ada jugak kereta yang berada di belakang hon kereta tu untuk memberi amaran. Suasana dah makin hangat ni.

"Eh, geram pulak aku tengok kereta ni. Rasa macam nak berhenti je ni" Abu (bukan nama yang mak dan ayah dia bagi) pulak bersuara.

Tiba-tiba, di tengah kesesakan tu, dalam suasana yang semakin hangat tu, kami lihat kereta tu berhenti di tepi jalan sendirian. Agaknya dah rosaklah tu keretanya. Padanlah muka, nak sangat jadi samseng kan? Tuhan dah bagi balasan serta-merta. Eh, pandai-pandai je buat andaian, tak baik betul GR ni. Tapi yang pastinya dia berhenti di tepi jalan. Mungkin betul kereta dia rosak agaknya. 

Jadi, itu serba sedikit pengalaman GR berhadapan dengan samseng di jalanraya. Ayah GR pernah juga kena, tapi tak payah ceritalah sebab GR tak tahu suasana sebenarnya, hehehe. Sekarang ni pun GR selalu juga memandu di lebuhraya, tapi sekadar menaiki motorlah. Tak sesuai guna memandu, membonceng, hehehe. Tadi pun balik naik motor jugak. Kalau ada kelapangan, GR akan cuba pulak untuk Tunjuk gambar-gambar perjalanan di lebuhraya, itupun kalau ada yang nak tengok ni hah.

Ok, sekian sahaja untuk entri kali ni. Sekian, wassalam.

nota kaki kiri: tak payah nak samseng sangatlah encik!

7 comments:

nub said...

sam seng btoi. boh penampaQ sedaih. haha

alyana hamdan said...

abg boss..
yana xthu nak komen apa..
haha...
yana baca jek..
=)

SM Banjamin said...

hahaha.. padan dengan muke... apsal u all tak tolong mase kete die rosak tu... bukan ape... kasi pengajaran sikit kat die... bagi nasihat secare halus.... berbudi bahasa sikit ketika memandu.. jangan nak tunjuk belang... "tak puas hati, jom pegi trek la!!!"

HAZWANmohd said...

pernah merasai~ dlm situasi kereta si samseng! erk.. he..

Fitri Karim said...

nub: kalau dapat bagi dah bagi dah hari tu. hahaha

yana: ceh, ini pun dikira komen jugak. hehehe

sm banjamin: masa tu dah terlajak. lagipun nak cepat balik masa tu. huhuhu

wan: eh, kau samseng eh? hehe

EmanTheHalia said...

buh tabuq penampaq j..

Anonymous said...

Jelas ada banyak tahu tentang hal ini. Saya pikir Anda membuat beberapa poin baik di Fitur juga. Tetap bekerja, pekerjaan yang besar!

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails