commercial break

10 March 2011

Apa maksud poke di facebook?

Assalamualaikum dan selamat petang kepada semua.
Hai, apa khabar?

sumber google
Ok, anda semua yang mempunyai akaun facebook (ada yang tiada lagi ke?) mesti tahu mengenai butang poke.
Kalau tak tahu pun mesti pernah ternampak butang poke itu. Mesti ada punya! hehehe.
Ok, GR baru tahu hari ni apa maksud sebenar poke ini. Terima kasih kepada rakan-rakan facebook yang memberi tindak balas terhadap soalan GR sebentar tadi, hehe.

Ok, mari kita lihat apa maksud poke.

Dari GOOGLE TRANSLATE 
poke = menusuk

Dari WIKIPEDIA
poke = refers to the action of tapping and/or softly jabbing an object or person using a finger, stick, or similar object etc

Dari CAMBRIDGE ADVANCED LEARNER'S DICTIONARY 
poke = to push a finger or other pointed object quickly into someone or something.

KESIMPULANNYA
poke = mencuit dengan jari

Selama GR aktif dengan facebook, hari ini barulah GR tergerak nak cari maksud poke. Rupanya dah ramai yang kena cuit berkali-kali oleh GR di facebook. hehehe.
Sekian, itu sahaja kali ini.
Wassalam.

nota kaki kiri: dulu masa sekolah suka tengok cerita POKEMON~

10 comments:

iszieylyanziy said...

ha'ah la,,sebelum ni,tak pernah pulak terfikir apa maksud poke,,,ala2 buzz gtu,,ngee

EmanTheHalia said...

pergi la tgk kat utube. facebook in real life. mesti ade example die poke tu. haha

amny.. said...

suke poke org kt facebook..:)

мiмiп gопjепg said...

haha :D amboi. banyak yang kena cuit ek? hahahaahha :D

Nurhayani said...

hahahhaa. betui2. lawak2.

Khai said...

Poke kt Fb mcm xde effect pun.
btw, contest kau yg kitar semula tu dah ada pemenang ke?

nub said...

dulu aku ingakan poke tu maksud dia lucah. ahahahha

waalllaa! said...

saya xde FB..xpernah pun meng-poke sesape..hehehe

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

hehee..

poke poke poke !
tim xsalu poke org..
cume selalu di poke..
hehee..

Mohd Fitri said...

macam-macam jawapan ada mengenai poke =)

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails