commercial break

07 December 2010

Oh Jiran!

Assalamualaikum.
*sedikit keluhan

Kenapa? Mengapa? Ah, sakit hati bila difikirkan.
Jiran oh jiran. Kenapalah kau buat saya macam ni?
Kenapalah kau pasang radio sampai bergegar-gegar dinding rumah ni.
Saya tahulah kau ada radio yang mempunyai bass tinggi.
Tapi kau kena ingatlah jiran, kita hidup kenalah fikirkan orang lain.
Nanti bila ditegur, kau sakit hati.
Sebenarnya saya pun takut nak tegur kau, sebab kau selalu saja mengamuk dengan bini.
Tak pasal-pasal parang sampai kat kepala nanti.

Oh jiran, tolonglah berhenti buat macam ni.
Tahu tak rumah sebelah kau ni rumah pelajar.
Dah lama sangat dah kami bersabar.
Nasib baiklah kami nak pindah selepas ni.
Kalau tidak, tiap-tiap sem lah kami sakit hati.

Nak dimaki tak sampai hati.
Nanti kau kata ah, kaum sendiri tak pula nak maki.
Nanti kau kata saya ni racism pula.
Tapi untuk apa, bukan semua yang sekaum dengan kau macam ni.
Hai, malanglah badan, sakitlah hati.


Jadi, untuk anda yang hidup berjiran tolonglah hormati jiran anda. Bukan tak boleh untuk bising, tapi sekurang-kurangnya janganlah sehingga menimbulkan gangguan yang melampau-lampau.

PRIHATIN DAN HORMATILAH SESAMA JIRAN!

nota kaki kiri: saya benar-benar terganggu ni!

10 comments:

Anisa Hang Tuah said...

salam maal hijrah yee

Sepi tanpa mimpi said...

salam maal hijrah :)

blurryhanis said...

sabaq ehhh

Nieza Micha said...

pakai la earphone selalu... kasi volume paling kuat... hehe!~XD

Sepi tanpa mimpi said...

hanis.aka.puteri: memang sabaq aih..
nieza: huu.. earphone pun dah tak boleh tolong..

inipaencomot said...

report polis jek..wahahah
kasi masuk lokap itu macha.
:p

Sepi tanpa mimpi said...

eh mana tau macha ni. hahaha
kalau boleh report......

fahiraferra said...

sabar je lah..huhu..

inipaencomot said...

salunya macha je suka itu macam
apek apek jarang ouh
diolang suka judi
talak kacao olang
haha
:D

Sepi tanpa mimpi said...

fahira: ya, memang bersabar selalu. heee
paen: haha, bagus. anda sememangnya pemerhati yang prihatin..

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails