commercial break

24 December 2010

promosi bahagian dua

Assalamualaikum

gambar sama untuk sepanjang edisi khas ini. sumber dari google

Kisah setakat ini di sini.
Untuk lebih faham, lebih baik kalau baca. :) 

Amar sudah berlalu pulang ke rumah. Sementara itu, HourPinky yang berada di rumah sedang mengelamun. Dia teringatkan kenangan  masa lalunya. HourPinky ini sebenarnya salah seorang daripada rakan-rakan Amar dan Alinac dan seorang yang suka mengelamun. Kalau dia dah mula mengelamun, boleh mengambil masa 3jam. Sedang dia mengelamun, "dumm!" terdengar bunyi hentakan pintu dari bilik abangnya Chawi. "Argh. Kenapa? Kenapa mesti jadi macam ni?" Chawi menjerit berseorangan. "Bang, kau kenapa? Dah gila?" HourPinky bertanya dengan nada kemarahan. "Ni ha. Doraemon episod akhir?. Aku dah lama ikut komik ni. Rasa tak puas hati pulak dah sampai episod akhir." Chawi menjawab. "Habis tu? Kau nak lukiskan komik tu ke? Kan pelukis dia Fujio F. Fujiko tu dah mati jatuh gaung. Kau tak ingat?" HourPinky membalas. Chawi hanya diam sambil membuat mimik muka tidak puas hati.

"Weh, korang ni tak tau duduk diam ke kat rumah? Hari-hari nak dengar korang bertekak. Apa kau ingat aku ni pekak ke?" tiba-tiba terdengar jeritan Yats kakak sulung mereka berdua. "Kau ingat laki aku takde kat rumah kau boleh bising-bising sesuka hati je?" Yats membebel lagi. "Aku ada broadband terbaru ni hah. Korang kalau nak guna bagitau aku dulu. Jangan pakai sesuka hati. Bayar 20 sen dulu" kemarahan Yats mulai reda. Dia memang begitu, marahnya tidak pernah lama. Dia berlalu ke dapur untuk memasak lauk tengahari untuk mereka semua. "Assalamualaikum. Ada orang dak kat rumah?" tiba-tiba kedengaran suara dari luar rumah. Yats menjengah. " Assalamualaikum, kak saya Nub. Kakak apa habaq? Akak kenai dak saya ni?" kelihatan seorang lelaki memperkenalkan dirinya kepada Yats. "Alah, ingat tak? Saya dulu kawan Chawi masa sekolah teknik dulu. Kan saya pernah tidoq sini" Nub cuba memperkenalkan diri dengan lebih jelas."Hah, Nub. Ingat, ingat. Masuklah, Chawi ada kat dalam" Yats mempelawa Nub masuk ke rumah.

"Nub! Amboi lamanya tak jumpa kau. Rindulah, haha. Buat apa datang rumah aku ni? Nak jemput kenduri kahwin ke?" Chawi berseloroh apabila melihat Nub di dalam rumahnya. "Alah dak aih Chawi. Aku saja mai rumah hang ni. Kebetulan pulak aku ada hal sikit kat kawasan hang ni. Hang apa habaq? Amboi, segak hang la ni noh?" Nub membalas dalam loghat utaranya. Mereka bersalaman. Chawi menjemput Nub duduk di ruang tamu rumahnya. Mereka berbual mesra. "Hah Chawi, hang ingat dak si Aqilah yang hang dok gilakan dulu tu?" Nub secara bertanya secara tiba-tiba. "Ingatlah, sampai sekarang aku suka dia lagi" Chawi membalas. "Aku dengaq la ni dia dah putus cinta. Ada peluanglah hang" Nub berkata-kata dengan penuh yakin. "Ye ke? Wah, ada peluang aku ni. Aku ada tengok si Aqilah punya facebook. Dia dah makin lawalah sekarang. Makin aku suka kat dia lah. Nanti aku nak add dialah." Chawi dengan penuh bersemangat bercerita kepada Nub.

"Hah kau Nub, apa cerita dengan Amira budak yang kau suka tu? Ala, budak yang comel tu" Chawi cuba untuk mendapatkan reaksi Nub. "Semalam, aku baca status dia kat facebook tu. Dia tulis Suprise? Siapa terkunci?. Apa yang dia nak sampaikan tu aku tak perasanlah. Sebab aku tak komen pun." Chawi masih berharap agar Nub memberi reaksi. "Err, aku, aku sebenaqnya" Nub teragak-agak untuk memberitahu. "Apa? Cakaplah." Chawi tenang berkata. "Sebenarnya aku dah pun bertunang dengan dia, hehe" Nub tersengih menjawab. "Hah?" Chawi sangat terkejut.

Akan bersambung~~

Ok, buat semua yang masih tidak tahu apa yang saya lakukan. Anda masih boleh melibatkan diri dengan klik SINI.

nota kaki kiri: masih lagi perkara yang sama, jangan diambil hati atas cerita yang direka ini. semuanya hanya rekaan semata-mata. saya dah buat keputusan untuk melibatkan 6 penulis blog sahaja bagi setiap entri. jadi bersabarlah dalam menunggu giliran anda ya. oh ya, saya mengubah tajuk entri anda dari segi bahasa kerana tiada penggunaan bahasa sms dalam entri saya ya. pendapat anda sangat diperlukan untuk peningkatan prestasi. luahkan pendapat! :)

*PROMOSI KETIGA DI SINI 

14 comments:

Syafiq Rosli said...

pandai ko reka cerita ye

Mohd Fitri said...

haha. suka merapu je :)

HourPinky said...

Hahaha, Gelak Bace citer nih..
Kreatif betul.AWESOME.
Btw Thanx.

Mra Mastura said...

TETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!

Mohd Fitri said...

hourpinky: terima kasih. taklah kreatif mana, tapi ikhlas. hehe

mra: teettttttt! haha

efa said...

kreatif seh ^_^ tergelak sengsorang di opis ni kahkah

Akulah Aqilah Itu said...

HAHAHA! kREAtif betul. =D tak pernah terfikir pun nak buat macam ni. thanks! =D

Mohd Fitri said...

efa: terima kasih. shhh.. gelak perlahan sikit, nanti orang kata apa pula. hehe

aqilah: hehe terima kasih. :)

Nieza Micha said...

nice beb... kreatif...^_^

Mohd Fitri said...

nieza: terima kasih :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

menarik..

~ch@wi~ said...

haahaha..lawak pon ade, dasyat la bro, aku kagum dengan ko..cm mane ko boleh terpikir nk wt segmen cm ni..mmg mantop la..hohoho

Mohd Fitri said...

lydia: terima kasih

chawi: eh, taklah dahsyat mana. idea asas dari blog blogger senior. cuma kembangkan jadi lain dari yang lain je. terima kasih ya.

:)

Ain Zulaikha said...

wah banyaknya promosi.. hehehe

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails