commercial break

23 December 2010

promosi bermula bahagian satu

Assalamualaikum.
Pertama sekali, terima kasih kepada anda yang telah turut serta dalam segmen yang saya cuba anjurkan untuk pertama kalinya. Sehingga waktu ini, sambutan boleh dikatakan baik jika diambil perkiraan usia kematangan blog saya ini.
Jadi, malam ini saya akan mula untuk menulis entri untuk mempromosikan blog-blog mereka yang telah terlibat sama dalam segmen ini.
Ceritanya begini.



Pada suatu hari, Alinac sedang menyediakan sarapan sambil berkata, "aku dah pandai masak lontong ni" dengan riangnya. Dia memang gemarkan lontong, sehingga sanggup menuntut ilmu memasak lontong di Melaka. Sedang asyik Alinac menyediakan sarapannya itu sambil mendengar Era Fm yang mendendangkan lagu dondang sayang, dia tersentak apabila mendengar jeritan Amar yang memanggilnya sambil berkata "Nac, nak cekodok penyet tak?". "Eh, kau ni Amar. Buat terperanjat aku saja. Cuba-cubalah belajar bagi salam. Takdelah aku terperanjat. Nak juga cekodok tu, rasa sikit. hehe" Alinac membebel. Amar menghulurkan cekodok penyetnya itu. 

Sedang mereka secara tiba-tiba sarapan berdua, terdengar pula bunyi hon dari jalanraya. "Jom tanam pokok mari kita hijaukan kampung kita" terdengar suara Ejulz AJK Kebersihan kampung sedang berkempen dengan lori dan pembesar suaranya. Ejulz memang seorang yang aktif di kampung, setiap kali ada kempen yang diuar-uarkan di televisyen dia akan segera laksanakannya di kampung. " Hah, tu tak lain si Ejulz la tu. Tak habis-habis dengan kempen. Kerjanya tidak, kempen je yang lebih" Alinac bersuara. Amar hanya mampu berdiam. Tiba-tiba lagi (cerita ni memang banyak tiba-tiba), terdengar pula bunyi orang menjerit " saya rindu awak! Saya nak jumpa awaklah!" Sebenarnya, itu adalah jeritan dari si Chiorika jiran kepada Alinac. Sudah sememangnya rutin dia setiap pagi akan menjerit sedemikian. Semenjak dia dapat peluang untuk berlakon sebagai pelakon tambahn, setiap hari dia akan menjerit dengan dialog yang sama. Sebenarnya dialog itu sahaja yang diucapkannya dalam drama yang pernah dilakonkannya. Katanyalah, dia tak boleh lupa kenangan berlakon tu, jadi dia menjerit setiap hari untuk tidak melupakan kenangan manis tersebut Tapi Alinac syak bahawa dia sebenarnya kecewa sebab hanya sepatah saja dialognya.

Amar hanya mampu menggelengkan kepala. "Nac, aku balik dululah. Dah lama pulak rasa duduk kat rumah kau ni" Amar meminta diri. Sedang Amar berjalan pulang, tiba-tiba dia terpandang akan Afifaa yang datang kepadanya dengan membawa sesuatu. " A, Aa, Amar. Ni, ada wa,war, warkah untuk awak" ujar Afifaa sambil malu-malu. Afifaa adalah seorang gadis yang digilai ramai di kampung tersebut. Tapi dia secara terang-terangan menyukai Amar. Lalu, dia berlari-lari anak selepas memberi warkah itu kepada Amar. Amar hanya mampu tersenyum seketika sambil memikirkan yang dia sebenarnya agak bangga menjadi pilihan Afifaa. "Woi Amar! Aku nak bagi kau rabbit ni, ambillah" Amar dikejutkan lagi oleh sapaan secara mengejut si Fatten guru mengait di kampung itu. Fatten seorang yang pandai mengait dan merupakan salah seorang sahabat baik Amar. "Oh, kau Fatten. Terima kasih lah. Comel jugak kau buat" Amar membalas. Lalu Amar berlalu pulang ke rumah.

Kisah akan bersambung lagi~~

Ok, untuk promosi pertama seramai 6 orang penulis blog terlibat. Entri ini akan menjadi entri kisah yang bersambung. Segala cerita adalah rekaan semata-mata dan turut disertakan dengan link satu entri dari setiap satu penulis blog. Pemilihan adalah berdasarkan urutan komen ok. Insyaallah, saya akan cuba siapkan sambungan entri setiap hari. Nantikan sambungannya ya!
Sekian, wassalam

nota kaki kiri: kepada penulis blog yang terlibat, sila jangan ambil hati dengan cerita rekaan ini. hehe. kalau ada apa-apa kelemahan yang anda rasa, tolong beri pendapat ya! kepada anda-anda yang tak tahu mengenai apa yang saya buat ini, anda boleh klik SINI

8 comments:

Cik Kira said...

kreatif la! hihi

GR said...

terima kasih! :)

Unknown said...

waa.

style aa bhaii..

cerita nenekku kawen lagi ada x..?

hahak

Farah Awang said...

satu tanda penghargaan yg menarik
keep it up
:)

GR said...

nub: eh, tak termasuk dalam idea lah cerita nenek. nanti tunggu segmen akan datang kalau ada. haha

paen: terima kasih! kata-kata anda sangat berharga :)

fatten said...

huhu..best2.. seronok jerk bace..

Ain Zulaikha said...

menarik gak eh..

GR said...

fatten: terima kasih. hehe

ain: wah, ain zulaikha puji entri saya. terharunya. hehehe

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails