commercial break

26 December 2010

Promosi bahagian empat

Assalamualaikum

encik google yang bagi

 "Aku rasa macam kita dipermainkan saja" balas Rabiatul. "Aah lah. Kita dah terkena ni" Hanis mengiyakan. Khadija masih lagi tersenyum sendirian. Sementara itu, Shaherah berjalan ke arah mereka sambil meminta maaf. Dia menjelaskan segala-galanya kepada mereka berdua. Sesudah itu, mereka bersalaman dan Shaherah berlalu pergi bersama Khadija.

Di satu sudut yang lain, seorang gadis memerhati dari jauh sahaja insiden yang berlaku itu. Dia diam tanpa bersuara. Gadis itu adalah Ikin. Dia sedang menunggu rakannya tiba. Mereka telah berjanji untuk menonton wayang. Tiba-tiba, terdengar deringan nada dering telefon bimbitnya. "Hah, awak kat mana? Dah lama saya tunggu ni" Ikin bertanya. Perbualan di telefon itu tidak lama. Sesudah itu, Ikin bergerak ke arah ruang legar utama Kompleks membeli belah itu. " Ain Zulaikha! Dah lama tunggu awak tahu tak. Kenapa lambat?" Ikin menjerit setelah rakan yang dinantikannya kelihatan di situ. Mukanya mencuka masam. "Alah, maaf la. Jalan sesak tadi. Jangan marah ya, nanti tak cantik" Ain memujuk. "Habis, saya cantiklah ni?" Ikin berkata dengan nada agak mengada-ngada. "Ya awak cantik, tapi yang pastinya saya lagi cantik" Ain membalas sambil tergelak kecil. Ikin tersenyum, dia kenal benar dengan perangai Ain, suka membuat orang lain tertawa. Mereka beredar ke arah kaunter tiket panggung wayang di tingkat 3. "Alah, ada lagi 30 minit sebelum masuk panggung ni. Jom kita duduk kat sini dulu" Ain berkata sambil menudingkan jari ke arah bangku yang tersedia. "Ikin, awak nak tahu sesuatu tak?" Ain memulakan bicara. Ikin hanya menganggukkan kepala tanda berminat. "Saya gangster tau" Ain melawak lagi. Ikin hanya tergelak kecil. Pada hemahnya, dia memang tahu dengan perangai Ain yang agak gila-gila itu.

" Assalamualaikum, hai saya nak kenal boleh?" Aren yang berada di bangku sebelah sejak tadi bersuara. Kelihatan dia dan seorang lelaki di sebelahnya memandang Ain dan Ikin sambil tersenyum. "Saya Aren, saya samseng jugak. Saya belasah Justin Bieber. Justin Bieber patah gigi tau" Aren berlawak sambil tersengih. Dia berkata-kata sebegitu sejurus mendengar kata-kata Ain tadi. Ain dan Ikin berpandangan sesama mereka. Tiada balasan suara, hanya mengangkat bahu sahaja reaksi mereka. "Hai, saya pula Syafiq. Kalau nak tahu, saya blogger melaka" lelaki yang dari tadi mendiamkan diri di sebelah Aren mula bersuara. Yakin sungguh gayanya. "Nama awak berdua siapa?" Syafiq meneruskan lagi kata-katanya. Ain dan Ikin masih lagi tidak memberikan tidak balas, malah mereka hairan mengapa mereka berdua tiba-tiba sahaja berkata begitu. "Ish, budak 2 orang ni, pantang nampak orang cantik" bisik hati Ain seakan-akan perasan. Dia dan Ikin masih tidak memberi reaksi kepada Syafiq dan Aren.

Syafiq mencuit tangan Aren. "Weh, weh nampak tu? Awek kau dengan awek aku dah datang. Mampus dia nampak apa kita buat ni" Syafiq berbisik kepada Aren. Mereka lantas mengalihkan pandangan yang dari tadi tertumpu ke arah Ain dan Ikin. Mereka cuba untuk berlagak biasa, seperti tiada apa yang berlaku. "Oh, ini keje abang ya? Pantang ada perempuan lain, nak kacau saja" Noraliza meninggikan suara setelah melihat kejadian tadi. "Kitorang baru tinggalkan sekejap, dah mula nak menggatal. Lelaki oh lelaki, semuanya sama saja!" Noraliza meneruskan kata-katanya. Seorang lagi gadis yang bersamanya tadi hanya diam memandang Syafiq. "Dilah tak sangka, sanggup abang buat macam ni belakang Dilah ya. Betullah kata orang, cinta itu sedap tapi menyakitkan. Agaknya, selama ni abang selalulah buat macam ni ya" Dilah yang dari tadi hanya diam kini meluahkan rasa hampanya. Riak mukanya kelihatan sedih, sementara Noraliza pula kelihatan marah benar wajahnya. "Woi!" tiba-tiba kedengaran suara menjerit.

akan bersambung lagi~~~

nota kaki kiri: entri dibuat tersekat-sekat kerana ada masalah di luar. tapi, disebabkan ada beberapa entri yang menarik dari senarai penulis kali ini, bahagian ini antara yang termudah untuk dilaksanakan.
*ruangan sudah ditutup

BAHAGIAN LIMA 

9 comments:

fairuzhani said...

wahahaa. best gile aku bace. nice2

°•.♥pAdELah:✖:pAdeLot♥.•° said...

wahh3.. smpai hti abg syafiq.. hahaha.. like3.. thumbs up!!! :)

Syafiq Rosli said...

nice weh

mr.panda said...

adehh..sengal sengett toll..haha

Ain Zulaikha said...

hik hik hik best best best !

Cik Iqenz said...

hahahaha... teruskan!!!

Mohd Fitri said...

fairuz: terima kasih

fadilah: kecewa dengan bf? haha

syafiq: terima kasih

panda: aah, memang senget. lagi senget kalau kau yang buat. haha

ain zulaikha: terima kasih

ikin: insyaallah

:)

aren said...

hahahahahaha.. kesian justin bibiaq kena belasah dgn aku taww

°•.♥pAdELah:✖:pAdeLot♥.•° said...

weyh thankz buat entry ni.. syg kau lenih laa.. hahaha

Domain Murah

Related Posts with Thumbnails